Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Czwartek, 18 kwietnia. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Goœcisławy
04/04/2015 - 15:20

Wschód słońca na Radziejowej z Tatrami w tle

Pod koniec marca wybraliśmy się na powitanie dnia na Radziejowej w Beskidzie Sądeckim. To już drugi wschód słońca, jaki mieliśmy przyjemność oglądać z najwyższego szczytu pasma. Nie był on może tak bardzo efektowny jak pierwszy, jednak tym razem mieliśmy cudowne widoki na Tatry.
Wyruszyliśmy tradycyjnie z Przełęczy Obidza. To najszybszy sposób dotarcia na Radziejową. Ruszamy o 3:15 z parkingu przed szlabanem. Nie jesteśmy pewni pogody, bo na rano zapowiadali chmury. Gwiazdy na niebie jednak są dobrze widoczne, dlatego mamy nadzieję na cudowne widoki. Pakujemy się i powoli zmierzamy na szlak. Planujemy wyjść w około 100 minut na szczyt, żeby długo nie czekać na wstające słońce. Na dole mocno wiało, a co dopiero u góry. W dolinach śnieg już dawno stopniał, a ponad granicą 800 metrów jeszcze go trochę było. Ścieżka była jednak dobrze wydeptana. Wzięliśmy sobie ślizgi, żeby potem zjechać na dół. Z Przełęczy Obidza na Radziejową prowadzi Główny Szlak Beskidu Sądeckiego, a sama Radziejowa należy do Korony Beskidu Sądeckiego.

Najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego to bardzo dobre miejsce na obserwację zarówno wschodu jak i zachodu słońca. Na wieży widokowej przeważnie wieje, a widoki na Tatry zdarzają się bardzo często. Do najbliższego schroniska jest około godzinka drogi, bez większych podejść, a Przehyba jest równie popularnym miejscem jak wcześniej wspomniana Radziejowa. Po godzinie schodziliśmy z powrotem. Gdzieniegdzie można było zjechać na dół. Piękne widoki pozostawały do końca wycieczki.

O tych, ale i innych pięknych miejscach znajdujących się w Beskidzie Sądeckim będzie można posłuchać na Górskim Spotkaniu na szlaku, które odbędzie się już 17 kwietnia w Nowym Sączu. Serdecznie wszystkich zapraszamy, bo jest to impreza charytatywna w szczytnym celu. Pomagamy Pani Kindze Grucy z Berestu, zbierając pieniądze na budowę dla niej i jej córeczek nowego domu. Podczas imprezy będzie można usłyszeć jeszcze koncert piosenek górskich, o Głównym Szlaku Beskidu Sądeckiego i Koronie Beskidu Sądeckiego, pracy GOPR-owca i bezpieczeństwie w górach, będzie można zobaczyć wschody słońca w górach czy też poznać Brzankę i jej przyjaciół. Będzie można również wziąć udział w konkursach i licytacjach. To wszystko zobaczycie i przeżyjecie przychodząc na godzinę 17:00 do budynku Biblioteki PWSZ (dawnego Kina Krokus). Więcej informacji tutaj – > http://mynaszlaku.pl/impreza-charytatywna-gorskie-spotkanie-na-szlaku-juz-17-kwietnia-2015-w-nowym-saczu/