Oratorium Wielkanocne w bazylice św. Małgorzaty
– Muzyka Bacha jest fenomenem, inspirującym ludzi na całym świecie. To dla nas wielkie wyzwanie i radość, że możemy propagować tę genialną muzykę w naszym regionie. Sądecka premiera bachowskiego Oratorium Wielkanocnego BWV 249 oraz Kantaty BWV 129, przeznaczonej na niedzielę Trójcy Świętej, jest jednocześnie inauguracją działalności Baroque Collegium 1685- międzynarodowego zespołu powstałego z zamiarem przybliżania i udostępniania muzycznych skarbów epoki baroku i nie tylko. Data 1685 upamiętnia pokolenie barokowych gigantów jest datą urodzenia Bacha, Haendla oraz Scarlattiego – mówi Agnieszka Żarska, współzałożycielka Szczawnickiego Chóru Kameralnego i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu „Barokowe Eksploracje” oraz BAROQUE COLLEGIUM 1685.
Podczas wczorajszego, dodajmy znakomitego, koncertu zaprezentowali się soliści: Ewa Leszczyńska (sopran), Helena Poczykowska (alt), Hasa El Dunia (tenor), Marian Krejcik (bas) oraz BAROQUE COLLEGIUM 1685 pod dyr. Agnieszki Żarskiej.
BAROQUE COLLEGIUM 1685 to międzynarodowy zespół, koncentrujący się na udostępnianiu i przybliżaniu muzyki baroku, a w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych. Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium tworzą członkowie Szczawnickiego Chóru Kameralnego, zaś Zespół instrumentalny Baroque Collegium 1685 zrzesza znakomitych polskich i zagranicznych muzyków nurtu HIP związanych m.in. z orkiestrą Musica Florea pod kierownictwem Marka Stryncla oraz z zespołem Alta Cappella.
Koncert w bazylice św. Małgorzaty zorganizowało Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ. Portal „Sądeczanin” był partnerem medialnym wydarzenia.
(JB)
Fot. JB