Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Sobota, 18 sierpnia. Imieniny: Bogusława, Bronisława, Ilony
23/08/2015 - 13:19

Sądecki autor opowie o swojej debiutanckiej powieści

W piątek 4 września o godz. 17 w Sądeckiej Biblioteki Publicznej (w piwnicach przy ul. Franciszkańskiej 11) odbędzie się autorskie spotkanie z Janem Drożdżem. Pochodzący z Nowego Sącza absolwent II Liceum Ogólnokształcącego wydał swoją pierwszą powieść „Nieskończona Przestrzeń Snu”.
Fabuła debiutu literackiego mieszkającego na co dzień w Warszawie młodego prawnika oparta została na poetyce snu i motywu luster. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Novae Res. Jak zdradza sam autor, pomysł na powieść zrodził się ze snu, który jest wyjściowym momentem fabuły.

Ów sen nawiedził mnie na początku lipca 2011 roku i od tego momentu nieustannie towarzyszy mi twórcza pasja, której kolejnym owocem jest moja druga powieść. Jej wydawniczy czas dopiero ma nadejść - zdradzę tylko, że nie stanowi ona kontynuacji „Nieskończonej Przestrzeni Snu” – mówi pisarz.

Oniryczna powieść o fantastycznonaukowej proweniencji zdobyła już kilka dobrych recenzji i jest polecana nie tylko miłośnikom prozy science fiction.

Autor o powieści:
Motywy konstruujące świat przedstawiony, co do formy, to motyw snów i luster. Odnośnie warstwy znaczeniowej w powieści poruszone zostały zagadnienia natury egzystencjalnej – poszukiwania tożsamości, zagubienia w świecie i wobec świata, także życia jako złudnego refleksu własnego umysłu. Ponadto w powieści szeroko interpretuję motyw twórcy, w pewnym stopniu inspirując się literackim dorobkiem jednego z najwybitniejszych pisarzy XX w. – Jorge Louisa Borgesa. W powieści ważną rolę pełni fikcyjna organizacja – Uniwersytet Marzeń Sennych (UMS), elitarna uczelnia skupiająca najzdolniejszych naukowców/studentów z dziedziny szeroko pojętej nauki o śnie. Staraniem profesorów uczelni powstaje Pałac Luster, obiekt architektoniczny stanowiący odrębną i specyficzną przestrzeń znaczeń oraz symboli. Pierwsza część powieści to wędrówka w ramach pięter wspomnianego pałacu. Druga część pozostaje w konwencji mocnego oniryzmu, a znamionuje ją relacja łańcucha śniących – konstrukcja wprowadzająca do fabuły obrazy stopniowalnej abstrakcji, spajane osobami głównych bohaterów oraz definicją celu.

(JB)
Fot. archiwum Jana Drożdza
Jeśli zauważyłeś błąd, zaznacz fragment tekstu zawierający ten błąd.



Dziękujemy za przesłanie błędu