Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Czwartek, 25 kwietnia. Imieniny: Jarosława, Marka, Wiki
28/04/2016 - 04:50

Krakowskie ścieżki uczniów elitarnego ogólniaka

Uczniowie Elitarnego Liceum Ogólnokształcącego byli na wycieczce w Krakowie. Głównym celem wyprawy były zajęcia w Manufakturze Czekolady oraz spektakl teatralny pt. „Chory z urojenia” w Teatrze im. Juliusza Słowackiego.

Wycieczkę rozpoczęliśmy spacerem po krakowskim Rynku oraz jego okolicach.  Zwiedziliśmy barokowy kościół św. Anny, kościół Franciszkanów, w którym obejrzeliśmy witraże autorstwa Stanisława Wyspiańskiego. W promieniach wiosennego słońca wyglądały niesamowicie. Następnie przeszliśmy  śladami studentów krakowskich pod gmach budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego. Poznaliśmy historię Collegium Novum, zwiedziliśmy jego wnętrza. Wstąpiliśmy przy okazji do Ogrodów Profesorskich, gdzie mogliśmy nieco odpocząć. Następnie kroki skierowaliśmy do  Collegium Maius, w którym mieści się Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zapoznaliśmy się z architekturą tego najstarszego budynku Akademii Krakowskiej oraz jego bogatą przeszłością. Nie obyło się oczywiście bez pamiątkowych zdjęć.

Przechodząc przez Stare Miasto mogliśmy zobaczyć nietuzinkowy pokaz street dance. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem umiejętności tancerzy.

Kolejnym punktem naszej eskapady była Krakowska Manufaktura Czekolady. Wchodząc do lokalu już na progu poczuliśmy słodki zapach kakaowych przysmaków. Na miejscu mieliśmy okazję poznać bliżej historię wytwórstwa czekolady oraz stworzyć własne wyroby cukiernicze. Duże emocje wywołało u nas własnoręczne dekorowanie i nadawanie kształtów smakołykom. Spod naszych rąk wychodziły przeróżne dzieła sztuki. Nikt z nas nie mógł się oprzeć, by nie skosztować przepysznej czekolady. Zakończeniem czekoladowej przygody było otrzymanie Certyfikatu Młodszego Deseranta w branży czekoladowej.

W godzinach wieczornych przeszliśmy pod imponujący swym wyglądem, Teatr im. Juliusza Słowackiego. Sztuka była inscenizacją doskonałej komedii Moliera „Chory z urojenia”.  Po zajęciu swoich miejsc z napięciem czekaliśmy na występ. Po podniesieniu kurtyny ujrzeliśmy wielu znanych nam już wcześniej aktorów, takich jak Lidia Bogaczówna, czy też Feliks Szajnert. Najbardziej urzekła nas brawurowa gra aktorska Andrzeja Grabowskiego, który wcielił się w rolę Argana. Po mistrzowsku oddał pierwowzór postaci. Było to jedno z najlepszych przedstawień, które kiedykolwiek mieliśmy okazję zobaczyć.  Na koniec długo nagradzaliśmy brawami wykonawców inscenizacji.

Po wyjściu z teatru poznaliśmy rytm nocnego życia w Krakowie, a następnie wsiedliśmy do autobusu i zmęczeni wyruszyliśmy w drogę powrotną. Już nie możemy się doczekać kolejnej wycieczki.