Trwa wczytywanie strony. Proszę czekać...
Wtorek, 23 kwietnia. Imieniny: Ilony, Jerzego, Wojciecha
21/03/2017 - 09:40

Gimnazjum w Grybowie i spotkanie we Włoszech

W ramach Erasmus + Crossing Borders grupa uczniów: Barbara Sawicka, Marta Koszyk, Aleksandra Niepsuj, Gabriela Motyka, Bartosz Wysowski oraz opiekunowie: Barbara Glińska i Magdalena Janusz uczestniczyli w tygodniowym (13 - 18 marca br.) spotkaniu międzynarodowym w Grottaminarda we Włoszech. Tytułem przewodnim spotkania było: Together? Yes, please.

A tak opisują pobyt gimnazjaliści: Basia, Marta, Ola, Gabrysia oraz Bartek.

Podróż rozpoczęła się bardzo wcześnie w poniedziałek 13 marca bo już o  godz. 1.15 wyjechaliśmy busem z Grybowa.  W Neapolu byliśmy o godzinie 11.45 i tam wsiedliśmy do autobusu jadącego w stronę Grottaminardy. Na miejscu byliśmy około godziny 15 skąd po zameldowaniu w hotelu Maddalena wyszliśmy na pierwsze spotkanie w szkole. Tamtejsza młodzież przywitała nas gromkimi brawami i tam poznaliśmy uczniów z Włoch, Danii, Rumunii, Portugalii oraz prezentowaliśmy nasze prace na temat naszych krajów, miast oraz szkół.

Kolejny dzień przyniósł  również wiele wrażeń, rankiem serdecznie powitał nas burmistrz miasta Grottaminardy oraz dyrekcja szkoły. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach w szkole, gdzie jeszcze bardziej nasze przyjaźnie się zacieśniały .Po południu zostaliśmy podzieleni na grupy aby wykonać zadanie w terenie „ Treasure Hunt”. Poszukując wskazówek  na terenie miasta dotarliśmy do historycznych ruin zamku „Fratta”. Zadanie to pokazało nam  że chociaż jesteśmy z różnych stron Europy to i tak możemy się świetnie wspólnie bawić.

Rankiem w środę udaliśmy się  do Parku Archeologicznego - Eclano, który znajdował się koło Grottaminardy. Zobaczyliśmy tam dużo odkryć archeologicznych i dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na ich temat. Następnie pojechaliśmy do Centrum Sejsmologicznego. Pracownik centrum opowiadał nam o trzęsieniach ziemi i erupcjach wulkanów we Włoszech. Koleją niespodzianką był dla nas popołudniowy obiad u rodzin naszych włoskich przyjaciół. Przy wspólnych rozmowach zajadaliśmy się pysznym jedzeniem. Po południu poszliśmy na zajęcia w szkole. Zostaliśmy przydzieleni do różnych grup: artystycznej, językowej i muzycznej. Pod koniec dnia przy dźwiękach muzyki prezentowaliśmy nasze narodowe dania, które potem ze smakiem jedliśmy.

W czwartek przygotowana dla nas była wycieczka do  Neapolu. W Centrum Nauki poznaliśmy wiele ciekawostek naukowych z zakresu matematyki, fizyki, chemii, geografii, tam również  mogliśmy robić  doświadczenia. Kolejną atrakcją był Pałac Królewski w centrum Neapolu- rezydencja królewska Dynastii Burbonów panujących w XVIII i XIX wieku w Królestwie Neapolu i Królestwie Sycylii (przekształconych potem w jedno Królestwo Obojga Sycylii). Oczywiście po zwiedzaniu nie obyło się bez pysznych włoskich lodów.

Piątek okazał się dniem słodkich przysmaków. Zwiedziliśmy fabrykę Nugatu gdzie mieliśmy przyjemność skosztować różnych słodyczy. Po południu we włoskiej szkole robiliśmy prezentację multimedialną z naszego pobytu oraz opisywaliśmy cały pobyt po angielsku. Władze miasta oraz dyrekcja szkoły pożegnała nas i życzyła bezpiecznego powrotu.

Można śmiało powiedzieć, że wyjazd ten poszerzył nasze horyzonty.